Plantaardig ontbijten

wrapper2

wrapper

Je ontbijt vegan maken is eenvoudiger dan je denkt. Je kunt er een uitgebreid ontbijt van maken of een snelle hap voor op de trein of onderweg. Probeer vooral te eten wat je gewoon bent, maar dan in plantaardige variant.

 

Eet je standaard een boterham met choco? Koop dan gewoon lekkere plantaardige choco in de biowinkel of “Boerinneke”choco uit de supermarkt. Snijd er voor extra energie een banaantje bij. Een glaasje hazeltnoot- of amandelmelk maakt het helemaal af.

 

Je kunt ook aan de slag gaan met havermout. Warm ze op met je favoriete plantaardige melk, eet ze koud, neem ze mee, je kunt er alle kanten mee uit. Snijd er je favoriete fruitjes bij of gebruik diepvriesfruit als het wat sneller mag gaan. Roer er een geplette banaan onder voor een zoet ontbijt.

 

Ontdek hier nog leuke ideetjes om met havermout aan de slag te gaan want je kunt er ook pannenkoekjes en granola mee maken.

 

Een toast met confituur, een plantaardig yoghurtje - je vindt heel wat varianten in de supermarkt, de meeste zijn op basis van soja - met een stukje fruit zijn eenvoudige vegan ontbijtjes.

 

Of probeer eens een smoothie, boordevol fruit om je dag vol energie te starten!

Als het iets meer mag zijn - voor een gezellige brunch in het weekend bijvoorbeeld - dan kan je ook tofu scramble maken. Of deze gezonde ontbijttaartjes.. Of vegan kaneelrolletjes, scones, winterfruit met pumpkin spice crumble, wentelteefjes of boekweitpannenkoeken.

20/09/2016

Verticale tabs