VeggieChallenge@work

wrapper2

wrapper

VeggieChallenge ook op het werk

Je kon er bijna niet naast kijken. Maart was de maand van onze VeggieChallenge, een campagne die ook zichtbaar was in de supermarkten van Colruyt en op billboards van Garden Gourmet. Er namen 24.000 mensen deel en ook enkele bedrijven hebben zich vol enthousiasme achter de campagne geschaard. IKEA, VITO, Nestlé en Aoste moedigden hun werknemers de hele maand maart aan om meer veggie te eten.

Wat deden ze?

Bij VITO werken de meeste mensen thuis, maar dat hield hen niet tegen om volop mee te doen. ... mensen van het bedrijf schreven zich in om een maand veggie te eten. Dankzij een webinar van Tobias Leenaert bij de aanvang van de Challenge, werden ze extra gemotiveerd om ervoor te gaan. Bovendien organiseerde het bedrijf ook een filmavond rond Cowspiracy en een digitale potluck.

Bij IKEA zijn er wel heel wat werknemers op het bedrijf aanwezig. Daarom werd er vooral in de kantine aandacht geschonken aan de VeggieChallenge. Iedere werknemer werd aangemoedigd om mee te doen via een QR-code op de eettafels en schermen boven het buffet. Wie veggie at, maakte er bovendien kans op mooie prijzen. Onze culinaire experts mochten ook het keukenpersoneel een extra workshop geven om ervoor te zorgen dat de veggie maaltijden lekker en aantrekkelijk zijn. Het bedrijf liet weten ook in oktober iets te willen doen rond de VeggieChallenge. Wordt dus vervolgd.

Nestlé en Aoste steunden de VeggieChallenge niet alleen door de campagne te sponsoren, ze roepen ook binnen het bedrijf iedereen op om mee te doen. Via de interne nieuwsbrief, affiches en tips wordt iedereen warm gemaakt om mee te doen.

Wil jij volgende keer ook meedoen?

Op 1 oktober (Wereldveggiedag!) lanceren we de VeggieChallenge at work in het groot. Wil je meedoen met je werkplek (of heb je vragen)? Dan kan je alvast hier je gegevens achterlaten, we bezorgen je dan eind augustus ons VeggieChallenge@work dossier.

18/03/2021

Verticale tabs